Všeobecné obchodné podmienky

Úvodné ustanovenia

Tieto Všeobecné obchodné podmienky („VOP“) pre internetový obchod evafaktorova.sk („E-shop“) sa vzťahujú na uzatváranie kúpnych zmlúv medzi spoločnosťou PRESTIMEX s.r.o., so sídlom Stará Bystrica 928, Stará Bystrica – 023 04, Slovenská republika, IČO: 31626025, zapísanou v Obchodnom registri register Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 2536/L, DIČ: 2020422327, e-mail: eva@evafaktorova.sk („Predávajúci“) a zákazníkom („Kupujúci“) v súvislosti s kúpou tovaru od Predávajúceho. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim („kúpna zmluva“), pokiaľ sa strany výslovne nedohodli inak.

Kupujúcim sa v týchto VOP rozumie spotrebiteľ. Spotrebiteľom sa na účely týchto VOP rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

Znenie VOP môže Predávajúci jednostranne meniť či dopĺňať. Akékoľvek zmeny alebo doplnenia sú účinné ich zverejnením na internetovej stránke evafaktorova.sk. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté pred účinnosťou zmien alebo doplnení.
Kúpna zmluva, VOP, ako aj všetky dokumenty súvisiace s uzatvorením kúpnej zmluvy sú vyhotovené v slovenskom jazyku.
Orgán dozoru, ktorý vykonáva dohľad nad Predávajúcim je: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa, tel. č.: 02/ 58272 172-3, fax č.: 02/ 58272 170, e-mail: ba@soi.sk. Odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa telefónne číslo: +421 2 58 272 172 a +421 2 58 272 104.

Zoznam tovaru na E-shope je katalógom bežne dodávaného tovaru a Predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru bude pre Kupujúceho potvrdená na základe otázky Kupujúceho.

Práva a povinnost kupujúceho

Kupujúci pri kúpe tovaru odovzdáva Predávajúcemu svoje kontaktné údaje a informácie potrebné na bezproblémové vybavenie objednávky (prípadne údaje, ktoré chce mať uvedené na nákupných dokladoch). Vždy však v rozsahu požiadaviek a úprav podľa VOP.

Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov ako aj súvisiacimi predpismi („Zákon o ochrane spotrebiteľa“). VOP sa nevzťahujú na právne vzťahy, v ktorých Kupujúcim nie je spotrebiteľ.
Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v ponuke Predávajúceho v zmysle VOP, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, ochranných známok, obchodných názvov či firemných lôg či patentov Predávajúceho, jeho dodávateľov ani iných subjektov.

Objednávka tovaru

Kupujúci objednáva výrobky Predávajúceho prostredníctvom E-shopu na www.evafaktorova.sk a to, okrem iného, prostredníctvom objednávok a správ posielaných prostredníctvom formulárov cez E-shop. Komunikácia Kupujúceho a Predávajúceho súvisiaca s uzatvorením kúpnej zmluvy a dodávkou tovaru môže prebiehať aj prostredníctvom telefónu, avšak rozhodujúce sú údaje uvedené v písomnej e-mailovej forme. Predávajúci je viazaný svojou ponukou vrátane ceny v deň, kedy je táto ponuka uverejnená na E-shope, ak pri konkrétnej ponuke tovaru nie je uvedené inak. Objednávka vyhotovená Kupujúcim podľa VOP a doručená Predávajúcemu je pre Kupujúceho záväzná a považuje sa za záväzný a neodvolateľný návrh Kupujúceho. Objednávka Kupujúceho, ako prejav vôle smerujúci k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, ako aj zmluvný vzťah z uzatvorenej kúpnej zmluvy sa posudzujú podľa zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a s ohľadom na zákon č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.

Pri každej objednávke Kupujúci uvedie meno a priezvisko, telefónne číslo a e-mailovú adresu, dodaciu a fakturačnú adresu. Ďalej uvedie Kupujúci názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, spôsob dopravy, spôsob platby a dátum vystavenia objednávky. Objednávka riadne vyplnená a vyhotovená prostredníctvom E-shop formulára objednávky tieto podmienky spĺňa automaticky. Telefonickú a e-mailovú objednávku vyhotovenú mimo E-shop formulára (ak obsahuje všetky požadované údaje) Predávajúci zaznamená do E-shop formulára objednávky, čím sa objednávka považuje za doručenú. Údaje uvádzané v objednávkach budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 122/2013 Z. z. použité v rámci obchodného vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim, a to v rozsahu a na účely uvedené vo VOP a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osôb zabezpečujúcich ich spracúvanie, vybavovanie objednávok, prepravu tovaru a prípadné reklamácie tovaru).

Po doručení objednávky Predávajúcemu bude objednávka zaevidovaná v systéme Predávajúceho a Kupujúcemu bude bez zbytočného odkladu odoslaná e-mailová správa potvrdzujúca doručenie objednávky s číslom objednávky a súhrnom objednávky.

Kupujúci má právo stornovať objednávku bez poplatku do 24 hodín od momentu, kedy Predávajúci odoslal e-mailovú správu potvrdzujúcu doručenie objednávky v zmysle článku 3.3 vyššie, ak v čase stornovania ešte nedošlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy. V prípade stornovania objednávky po tom, čo došlo uzatvoreniu kúpnej zmluvy, uplatnia sa ustanovenia VOP o odstúpení od zmluvy. Stornovanie je vylúčené v prípade objednávky tovaru zhotoveného na zákazku, ako je definovaný v článku 4.1 VOP. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom), a to doručením písomného storna s číslom objednávky v uvedenej lehote Predávajúcemu. Potvrdenie stornovania oznámi Predávajúci Kupujúcemu tiež výlučne písomnou formou na niektorý z kontaktov uvedených v objednávke. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre Predávajúceho a zastavenia vybavovania objednávky.

Objednávka urobená Kupujúcim v zmysle VOP je objednávkou, ktorej súčasťou je povinnosť Kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu. Kupujúci uzatvorením kúpnej zmluvy výslovne potvrdzuje, že bol oboznámený s povinnosťou zaplatiť na základe uskutočnenej objednávky kúpnu cenu.

Spôsob uzatvorenia kúpnej zmluvy

E-shop obsahuje ponuku tovarov, ktoré Predávajúci ponúka na predaj. Súčasťou ponuky konkrétneho tovaru je aj názov tovaru, údaj o konečnej cene tohto tovaru v eurách, predbežný údaj o skladovej dostupnosti a základná charakteristika tovaru vo forme popisu hlavných vlastností tovaru. Toto nie je na ujmu možnosti Predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dojednaných podmienok. Všetky akcie sú platné do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.

Predávajúci bezodkladne po doručení objednávky potvrdí Kupujúcemu jej doručenie e-mailom a to na e-mailovú adresu uvedenú Kupujúcim v používateľskom rozhraní E-shopu či v objednávke.

Predávajúci doručenú objednávku preverí s ohľadom na vyplnené údaje, osobu Kupujúceho a dostupnosť tovaru a začne s vybavovaním objednávky. Ak je tovar pripravený na doručenie, zašle Predávajúci Kupujúcemu informačný e-mail o termíne doručenia alebo lehote osobného odberu.
Zaslaním informačného e-mailu o dodaní tovaru dochádza k prijatiu návrhu a uzatvoreniu kúpnej zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, okrem prípadu, ak si Kupujúci v objednávke zvolil spôsob platby bezhotovostným prevodom, kedy k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza potvrdením prijatia objednávky v zmysle článku 4.4. Uzatvorením kúpnej zmluvy vznikne Predávajúcemu povinnosť obstarať a dodať tovar a služby Kupujúcemu v zmysle objednávky a Kupujúcemu vznikne povinnosť za tento tovar a súvisiace služby zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu.

Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu s Kupujúcim, a to najmä, ak ide o osobu, ktorá predtým podstatným spôsobom porušila kúpnu zmluvu alebo VOP prípadne vo vzťahu k Predávajúcemu porušovala dobré mravy. Predávajúci si vyhradzuje právo vybraný tovar Kupujúcemu nedodať, a to najmä v prípade, že po odoslaní objednávky došlo k vypredaniu tovaru, tovar sa už nedodáva, nevyrába alebo z technických alebo objektívnych príčin nie je možné tovar dodať za podmienok dohodnutých v objednávke alebo v termíne dodania. Predávajúci sa zaväzuje v týchto prípadoch vrátiť Kupujúcemu už zaplatenú finančnú čiastku.
Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej strane doručená v písomnej forme, e-mailom, alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb (podľa výberu odosielateľa). Kontaktná adresa Predávajúceho pre doručovanie je Stará Bystrica 928, Stará Bystrica – 023 04, Slovenská republika, e-mail eva@evafaktorova.sk.

Platobné podmienky

Pri objednávkach Kupujúceho, ktoré realizuje cez E-shop je rozhodná cena tovaru v čase odoslania riadne vyplnenej objednávky. Inak je rozhodná cena tovaru, uvedená v E-shope v momente doručenia objednávky Predávajúcemu. Cena tovaru je uvedená v eurách vrátane DPH. Cena a platby za dodanie tovaru, ostatné služby a prípadné ďalšie poplatky podľa VOP nie sú zahrnuté v cene tovaru a sú účtované osobitne, pričom spolu s cenou tovaru tvoria celkovú konečnú cenu, ktorá tvorí kúpnu cenu v zmysle VOP. Do kúpnej ceny nie sú zahrnuté ceny za bankové služby, ktoré si účtuje banka na základe osobitného zmluvného vzťahu s Kupujúcim.

Ak sa strany nedohodnú inak a Eshop taký spôsob platby v čase odoslania objednávky umožňuje, Kupujúci si pri vyhotovovaní objednávky zvolí jeden zo spôsobov platby uvedených v objednávkovom formulári E-shopu a uhradí dohodnutú cenu v lehote určenej vo VOP pre zvolený spôsob platby. V E-shope môžu byť uvedené nasledovné spôsoby platby (a) platobnou kartou, (b) na dobierku (v hotovosti pri doručení prepravnou službou) alebo (c) prevodom na účet Predávajúceho IBAN: SK86 0900 0000 0003 1087 0554 vedenom v Slovenská sporiteľňa, a.s. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť spôsoby platby alebo si ich s Kupujúcim individuálne dohodnúť.

Pri platbe na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. Pri platbe platobnou kartou alebo bezhotovostným prevodom je kúpna cena splatná do 5 dní od uzavretia kúpnej zmluvy, v tomto prípade do 5 dní od potvrdenia prijatia objednávky Predávajúcim (podľa článku 3.3 VOP).

Pri platbe bezhotovostným prevodom je Kupujúci povinný pri úhrade kúpnej ceny uviesť variabilný symbol platby, ktorý mu oznámil Predávajúci; variabilným symbolom je číslo objednávky. Pri bezhotovostnej platbe je záväzok Kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom ich pripísania na účet Predávajúceho.

Dodacie podmienky

Predávajúci sa zaväzuje dodať Kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Kupujúci berie na vedomie, že termín dodania uvedený v používateľskom rozhraní E-shopu je len orientačný a ako taký je v používateľskom rozhraní E-shopu riadne označený.
Kupujúci je povinný voľbu spôsobu dodania tovaru vykonať pri vyhotovovaní objednávky, a to v rozsahu aktuálnych možností uvedených v E-shope v momente vyhotovovania objednávky. Predávajúci a Kupujúci si týmto spôsobom dohodnú dodanie tovaru. Ak si strany toto miesto výslovne nedohodnú alebo v E-shope nebude umožnená voľba spôsobu dodania tovaru alebo v prípade vzniku pochybností platí, že dodanie tovaru bude realizované postupom podľa článku 6.3 VOP nižšie.

Dodanie do miesta určeného Kupujúcim na dodaciu adresu: O termíne doručenia tovaru na miesto určené Kupujúcim bude Predávajúci informovať Kupujúceho pri expedícii tovaru zo skladu Predávajúceho zaslaním informačného e-mailu o dodaní, v ktorom uvedie termín dodania tovaru. Ak neprevezme Kupujúci tovar v určenom mieste a čase, je Predávajúci oprávnený Kupujúcemu účtovať náklady súvisiace s dopravou tovaru do miesta určenia a späť do sídla Predávajúceho. Predávajúci môže vykonať opakované doručenie tovaru. Ak nedôjde k prevzatiu tovaru z dôvodov na strane Kupujúceho, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. Do zániku kúpnej zmluvy je Predávajúci oprávnený účtovať Kupujúcemu všetky náklady súvisiace s doručovaním a opakovaným doručovaním a náklady súvisiace so skladovaním tovaru vo výške určenej podľa článku 6.3 VOP, odo dňa nasledujúceho po prvom márnom doručovaní. Pre vylúčenie pochybností platí, že cena za doručenie tovaru do miesta určeného Kupujúcim nie je zahrnutá v cene tovaru, pokiaľ sa strany nedohodli inak.

Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu tovar, ktorý je v súlade s kúpnou zmluvou, hlavne bez vád, t.j. má požadovanú akosť, funkčnosť, rozmery a zodpovedajúci dohodnutému účelu.

Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom ako ich bude Kupujúci vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp. iného Vami použitého zobrazovacieho zariadenia.

Preberanie tovaru

Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar v termíne uvedenom v informačnom e-maile o dodaní a na adrese uvedenej v objednávke ako dodacia adresa.

Pri preberaní tovaru Kupujúci skontroluje fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a/alebo zničená, Kupujúci ihneď kontaktuje Predávajúceho.

Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až uhradením plnej kúpnej ceny Predávajúcemu vrátane všetkých peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku. Za úhradu sa považuje pripísanie na účet Predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z Predávajúceho na Kupujúceho, ktorý má tovar v držbe, má Kupujúci všetky povinnosti uschovávateľa veci a je povinný tovar na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ho tak, aby bol za každých okolností identifikovateľný ako tovar Predávajúceho.
Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie kúpnej ceny za tovar, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k tovaru ešte neprešlo na Kupujúceho.

Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho momentom prevzatia Kupujúcim alebo jeho splnomocnencom.

Ochrana a spracovanie osobných údajov

Svoju informačnú povinnosť voči Kupujúcemu podľa čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracúvaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES („Nariadenie GDPR“) súvisiacu so spracúvaním osobných údajov Kupujúceho na účely zvyšovania kvality služieb a plnením kúpnej zmluvy, na účely tejto zmluvy a plnenia verejnoprávnych povinností Predávajúceho plní Predávajúci prostredníctvom pravidiel ochrany a spracovania osobných údajov uvedených nižšie.

Prevádzkovateľom osobných údajov je Predávajúci, ktorá spracúva osobné údaje za podmienok uvedených nižšie. Zodpovedným zástupcom Predávajúceho je Eva Faktorová, e-mailová adresa eva@evafaktorova.sk.

Predávajúci spracúva na účely nákupu tovaru prostredníctvom E-shopu a dodania tovaru nasledovné osobné údaje Kupujúceho: meno, priezvisko, telefónne číslo, e-mailová adresa, adresa, údaje o zakúpenom tovare a údaje súvisiace s platbou za tovar (číslo účtu, uhradená suma, dátum pripísania úhrady na účet Predávajúceho) a na účely vybavovania reklamácií aj údaje o reklamovanom tovare a údaje uvedené Kupujúcim pri uplatnení reklamácii. Právnym základom spracúvania osobných údajov je pri nákupe tovaru prostredníctvom E-shopu, dodania tovaru Kupujúcemu článok 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia GDPR a v prípade vybavovania reklamácií článok 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia GDPR. Spracúvanie osobných údajov Predávajúcim je pri nákupe tovaru prostredníctvom E-shopu, dodania tovaru Kupujúcemu a pri vybavovaní reklamácií na účely plnenia zákonnej povinnosti Predávajúceho.

Príjemcami osobných údajov sú nasledovné osoby (a) kuriérska alebo prepravná spoločnosť, ktorá zabezpečuje dodávku tovaru Kupujúcemu, ako ďalší prevádzkovateľ alebo sprostredkovateľ, (b) servisní partneri, dodávatelia, poisťovne, externé právne zastúpenie, iné orgány v spotrebiteľskom konaní, prepravné spoločnosti v súvislosti s vybavovaním reklamácií ako prevádzkovatelia alebo sprostredkovatelia a (c) orgány finančnej správy, daňoví poradcovia a audítori ako prevádzkovatelia alebo sprostredkovatelia, ak je to nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti Predávajúceho. Osobné údaje sú spracúvané počas obdobia plnenia zmluvy o kúpe tovaru a počas plynutia záručnej lehoty na dodaný tovar.

Predávajúci spracúva na účely registrácie a prevádzky E-shopu nasledovné osobné údaje: meno, priezvisko, telefónne číslo, e-mailová adresa, adresa a história objednávok. Právnym základom spracúvania osobných údajov je článok 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia GDPR. Spracúvanie osobných údajov Predávajúcim je nevyhnutné na zabezpečenie registrácie v E-shope a prevádzky E-shopu. Osobné údaje sú spracúvané počas trvania registrácie v E-shope.

Predávajúci spracúva na účely riešenia sťažností Kupujúcich nasledovné osobné údaje: meno, priezvisko, údaje uvedené v sťažnosti a v závislosti od toho akým spôsobom Kupujúci sťažnosť podal aj jeho adresu, telefónne číslo alebo e-mailovú adresu. Právnym základom spracúvania osobných údajov je článok 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia GDPR. Spracúvanie osobných údajov Predávajúcim je nevyhnutné na vyriešenie sťažnosti Kupujúceho. Osobné údaje sú spracúvané počas obdobia kým dôjde k vyriešeniu sťažnosti Kupujúceho.
Predávajúci spracúva na účely uplatňovania jeho nárokov nasledovné údaje: údaje uvedené v zmluvách s Kupujúcimi a dodávateľmi, údaje uvedené v reklamáciách, údaje potrebné na podanie žaloby Predávajúcim, údaje uvedené v žalobe proti Predávajúcemu, údaje vedené v účtovníctve a iné údaje potrebné v súvislosti s uplatňovaním nárokov alebo hájením záujmov Predávajúceho.

Účelom spracúvania týchto osobných údajov je oprávnený záujem prevádzkovateľa a právnym základom spracúvania je článok 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia GDPR. Spracúvanie osobných údajov Predávajúcim je nevyhnutné na účely oprávnených záujmov Predávajúceho, pričom jeho oprávneným záujmom je ochrana jej majetku ako aj ochrana proti nedôvodnému uplatňovaniu nárokov voči Predávajúcemu. Príjemcom osobných údajov sú súdy, orgány verejnej správy, právni zástupcovia, daňoví poradcovia a iní odborní poradcovia ako prevádzkovatelia. Osobné údaje sú spracúvané počas doby vedenia súdneho sporu a počas premlčacej lehoty počas ktorej môžu byť voči Predávajúcemu uplatňované nároky či počas ktorej si môže uplatniť svoje vlastné nároky.

Predávajúci spracúva osobné údaje uvedené vyššie na účely plnenia svojich zákonných povinností. Právnym základom spracúvania je článok 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia GDPR (napr. zákon o účtovníctve, zákon o dani z pridanej hodnoty, zákon o dani z príjmov, zákon o ochrane spotrebiteľa, zákon o archívoch a registratúrach). Spracúvanie osobných údajov Predávajúcim je nevyhnutné na účely plnenia svojich zákonných povinností. Príjemcom osobných údajov sú daňoví poradcovia, audítori, súdy a orgány verejnej správy ako prevádzkovatelia. Osobné údaje sú spracúvané počas doby vyžadovanej príslušným právnym predpisom.

Dotknutá osoba má právo podať návrh na začatie konania na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, ak sa domnieva, že je priamo dotknutá na svojich právach ustanovených Nariadením GDPR alebo príslušnými právnymi predpismi. Dotknutá osoba má voči prevádzkovateľovi právo (a) požadovať prístup k osobným údajom, (b) na opravu osobných údajov, (c) na vymazanie osobných údajov, (d) na obmedzenie spracúvania osobných údajov, (e) právo na prenosnosť osobných údajov a (f) právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov. Tieto práva si dotknutá osoba môže uplatniť kontaktovaním Predávajúceho písomne zaslaním listu na adresu sídla spoločnosti s uvedením mena a priezviska zodpovednej osoby pod názvom spoločnosti, alebo elektronicky zaslaním e-mailu na vyššie uvedenú e-mailovú adresu. Príslušným právnym predpisom je najmä Nariadenie GDPR, uplatniteľný zákon o ochrane osobných údajov v účinnom znení a ostatné príslušné právne predpisy.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

Pri odstúpení od zmluvy znáša Kupujúci náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. Pri odstúpení od zmluvy uzatvorenej podľa VOP Kupujúci znáša i náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

Kupujúci je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Ak v tejto lehote Kupujúci odstupuje z dôvodu, že tovar má vady, je vhodné túto skutočnosť v odstúpení uviesť. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou (e-mailom, písomnou zásielkou alebo na inom trvanlivom nosiči). Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru, Kupujúceho a Predávajúceho a musí byť v prípade podania písomnou zásielkou dané vo vyššie uvedenej lehote na poštovú prepravu na adresu sídla Predávajúceho na náklady a zodpovednosť Kupujúceho v prípade, že je doručený tovar po kvalitatívnej stránke plne funkčný. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa VOP. Kupujúci je povinný vrátiť tovar Predávajúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslaním tovaru späť Predávajúcemu alebo jeho odovzdaním Predávajúcemu alebo ním poverenej osobe na prevzatie tovaru. Lehota na vrátenie tovaru Predávajúcemu sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Ak je predmetom kúpnej zmluvy dodanie tovaru, môže Kupujúci odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Tovar nesmie byť poškodený, používaný iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru, musí byť v pôvodnom obale a spolu s tovarom Kupujúci odovzdá všetky dokumenty týkajúce sa predmetného tovaru (záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré obdržal pri jeho kúpe. Tovar sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný tovar sa neprijíma a vracia späť.
Predávajúci prevezme tovar späť a do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy kúpnu cenu zaplatenú za tovar, ktorý Kupujúci uhradil za tovar, vráti Kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe alebo iným vopred dohodnutým spôsobom späť. Predávajúci však nie je povinný splniť svoju povinnosť podľa tohto článku VOP pred tým, ako mu je tovar doručený Kupujúcim alebo, kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu. Predávajúci súčasne nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia pre tovar ponúkaný Predávajúcim.
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku v nasledovných prípadoch:

ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek Kupujúceho alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Kupujúceho,

ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého obal bol po dodaní porušený,

ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, alebo

ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru predávaného v ochrannom obale, ak bol tento obal rozbalený.

Predávajúci sa môže s Kupujúcim dohodnúť na zrušení kúpnej zmluvy mimo lehôt uvedených vyššie, a to osobitnou písomnou dohodou. V takom prípade je Predávajúci oprávnený požadovať úhradu vzniknutých nákladov a zmluvnú pokutu vo výške 3€ denne z kúpnej ceny, maximálne však do výšky kúpnej ceny tovaru.

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku a tiež právo odstúpiť od zmluvy alebo jej časti, ak sa tovar nevyrába alebo sa prestal vyrábať, je vypredaný alebo zmenila sa cena dodávateľa tovaru.

Zodpovednosť za vady

Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že predávaný tovar je v zhode s kúpnou zmluvou a bez vád. Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie, že predávaný tovar má akosť a úžitkové vlastnosti uvádzané Predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom, prípadne akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov a zodpovedá účelu, ktorý Predávajúci na použitie tovaru uvádza alebo pre ktorý sa tovar obvykle používa.

Strany sa dohodli, že záručná doba na tovar je 24 mesiacov s výnimkami stanovenými príslušnými právnymi predpismi. Kupujúci môže uplatňovať reklamáciu podľa reklamačného poriadku v článku 11 nižšie.

Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená, a Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak to nie je vzhľadom k povahe vady neúmerné, môže Kupujúci požadovať výmenu tovaru alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti. Ak nie je takýto postup možný (o čom rozhodne Predávajúci), môže Kupujúci žiadať primeranú zľavu z ceny tovaru. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Pri odstraňovaní vady Predávajúci nezodpovedá za dáta a informácie uložené na nosičoch dát reklamovaného tovaru.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby tovar mohol byť riadne užívaný ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o vady odstrániteľné, avšak Kupujúci nemôže tovar riadne užívať pre opätovné vyskytnutie vady po oprave (t.j. ak sa po oprave rovnaká vada, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát opravovaná, vyskytne tretíkrát) alebo pre naraz sa vyskytujúci väčší počet vád.

Ak došlo k poškodeniu tovaru pri jeho doprave dopravcom, Kupujúci s týmto dopravcom spíše zápis o škode na zásielke prepravovaného tovaru.

Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním alebo na vady, ktoré vznikli neodbornou montážou Kupujúceho či neodbornou manipuláciou s tovarom počas prepravy tovaru Kupujúcim. Záruka sa súčasne nevzťahuje na bežnú degradáciu kapacity (zníženie životnosti) tovaru spôsobenú ich obvyklým používaním.

Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v záručnej oprave, čím je myslená doba od prevzatia tovaru do oprávnenej reklamácie, až do doby, kedy bola Kupujúcemu zaslaná výzva na vyzdvihnutie tovaru zo záručnej opravy. V prípade výmeny tovaru získava Kupujúci na nový tovar záruku v dĺžke 24 mesiacov.

Spoločne s tovarom bude Kupujúcemu dodaný záručný list, prípadne faktúra alebo predajný doklad z pokladne, ktoré nahrádzajú záručný list.

Ak si Kupujúci nevyzdvihne vybavenú reklamáciu do 30 dní od obdržania oznámenia o jej vybavení, bude Kupujúcemu účtované skladné vo výške 2€ za každý začatý deň od uplynutia vyššie uvedenej lehoty. O vybavení reklamácie bude Kupujúci vždy informovaný oznámením zaslaným niektorým z komunikačných prostriedkov. Pokiaľ si Kupujúci tovar nevyzdvihne do doby, kedy výška skladného prevýši cenu reklamovaného tovaru, vyhradzuje si Predávajúci právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.

Reklamačný poriadok

Pri predkladaní tovaru na záručnú reklamáciu musia byť splnené nasledujúce podmienky zo strany reklamujúceho Kupujúceho:

tovar predkladaný na záručnú reklamáciu je predložený spolu s dokladom o kúpe tovaru kupujúcim,

tovar predkladaný na záručnú reklamáciu je predložený s originálnym záručným listom, pokiaľ bol k výrobku vydaný,

tovar predkladaný na záručnú reklamáciu je v kompletnom stave vrátane úplného príslušenstva,

tovar predkladaný na záručnú reklamáciu spĺňa všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste (mechanicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené plomby, atď.) a

ak Kupujúci predkladá na záručnú reklamáciu tovar, ktorý má záruku dlhšiu ako je zákonom stanovená lehota, je povinný doložiť potvrdenie (záručný list) o predĺžení záruky.

Kupujúci si uplatňuje právo na reklamáciu ako aj ostatné práva zo zodpovednosti za vady písomne prostredníctvom listu adresovaného sídlu Spoločnosti alebo prostredníctvom kontaktovania Predávajúceho na e-mailovej adrese eva@evafaktorova.sk.

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci počas záručnej doby. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim. Za vadu tovaru však nemožno považovať, ak vyplýva už z povahy tovaru, že jeho životnosť (funkcia) je obmedzená na kratší čas použitia. V tomto prípade záruka Kupujúcemu zabezpečuje, že môže tovar kedykoľvek v záručnej dobe použiť, avšak len po dobu, ktorá vyplýva z povahy tovaru. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady je záručná doba 24 mesiacov, avšak Predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Pri použitých veciach je záručná doba 12 mesiacov.

Ak Predávajúci pri kúpe tovaru ponúka Kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na rozhodnutí kupujúceho, či ponúkaný dar prijme alebo nie. Dar však nie je predaným tovarom, preto Predávajúci nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak Kupujúcemu vznikne právo na odstúpenie od zmluvy, je kupujúci povinný vrátiť predávajúcemu všetko, čo podľa kúpnej zmluvy dostal, t.j. aj tovar prijatý ako dar. Ak kupujúcemu vznikne nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy je povinný vrátiť spolu s reklamovaným výrobkom aj príslušenstvo patriace k výrobku.

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu do desiatich pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Lehota na vybavenie reklamácie sa začína počítať nasledujúcim dňom po dni spísania reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci rovnaké práva ako by išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
Predávajúci je povinný pri vybavení reklamácie vydať Kupujúcemu písomný doklad. Týmto písomným dokladom je reklamačný protokol, vyjadrenie osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv a list obsahujúci informáciu o vybavení reklamácie.
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

Kupujúci môže požadovať namiesto odstránenia vady (opravy) výmenu vadnej veci za bezvadnú. To isté sa týka aj súčasti veci, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady (opravy) vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Záleží na Kupujúcom, či si uplatní právo na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže túto voľbu už sám jednostranne meniť.

Ak má tovar súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní, má Kupujúci právo rozhodnúť sa, či uplatní právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny výrobku. Výška zľavy je stanovená dohodou medzi Kupujúcim a Predávajúcim.

Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci bol po skončení opravy povinný vec prevziať sa do záručnej doby nezapočítava. Ak dôjde k výmene tovaru, začína plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru Kupujúcim. Ak nebude reklamovaný tovar opravený v záručnej dobe do 30 dní, výrobok sa považuje za neopraviteľný a Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo na vrátenie peňazí.

Ak Kupujúci nevyzdvihne tovar do 30 kalendárnych dní odo dňa obdržania výzvy k odberu, je Predávajúci oprávnený kupujúcemu účtovať všetky náklady vzniknuté v súvislosti so skladovaním tohto tovaru vo výške 2€ za deň, a to od prvého dňa po uplynutí uvedenej lehoty. Ak si Kupujúci tovar nevyzdvihne do doby, kedy výška skladného prevýši cenu tovaru, vyhradzuje si Predávajúci právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.

Ak si Kupujúci nevyzdvihne vybavenú reklamáciu do 30 dní od obdržania oznámenia o jej vybavení, bude kupujúcemu účtované skladné vo výške 2€ za každý začatý deň od uplynutia vyššie uvedenej lehoty. O vybavení reklamácie bude Kupujúci vždy informovaný oznámením zaslaným niektorým z komunikačných prostriedkov. Pokiaľ si Kupujúci tovar nevyzdvihne do doby, kedy výška skladného prevýši cenu reklamovaného tovaru, vyhradzuje si Predávajúci právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.

Ak Kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa Kupujúci domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania Kupujúcim Predávajúcemu, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov („zákon“), a to príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v danom prípade Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, ktorý je zverejnený na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR (mhsr.sk), alebo prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov online, ktorá je dostupná na webovej stránke www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, Kupujúci má právo voľby, ktorému z nich návrh podá. Možnosť Kupujúceho obrátiť sa na súd nie je podaním návrhu dotknutá. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo súvisiacich s kúpnou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.ska v zákone.

Záverečné ustanovenia

Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje Kupujúceho. Kupujúci má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať, od zmluvy odstúpiť.

Kupujúci vyhlasuje, že pred vyplnením alebo odoslaním objednávky sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí.
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia VOP a ustanovenia kúpnej zmluvy, Predávajúci nezodpovedá Kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbanlivosti, porušenia kúpnej zmluvy alebo škody a straty vzniknuté iným spôsobom. Tieto VOP boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných záväzkových vzťahov medzi Predávajúcim a Kupujúcim. Ak príslušné kontrolné orgány rozhodnú, že niektoré z ustanovení VOP je neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia VOP zostávajú nedotknuté.

Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov zostávajú týmito VOP nedotknuté.
Predávajúci a Kupujúci sa dohodli, že v plnej miere uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú a elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
VOP nadobúdajú účinnosť voči Kupujúcemu odoslaním elektronickej objednávky Kupujúcim.

Aktualizované 2. 12. 2023.